メランコリーⅠ型

まとまりのない人

【洋楽翻訳】Michael Jackson/I can't help it

ソロになって初めて発売されたアルバム「Off the wall」からこの曲。

 

 

 

 

[Verse 1]
Looking in my mirror
Took me by surprise
I can't help but see you
Running often through my mind
Helpless like a baby
Sensual disguise
I can't help but love you
It's getting better all the time

[Chorus]
I can't help it if I wanted to
I wouldn't help it even if I could
I can't help it if I wanted to
I wouldn't help it, no
I can't help it if I wanted to
I wouldn't help it even if I could
I can't help it if I wanted to
I wouldn't help it, no

[Verse 2]
Love to run my fingers
Softly while you sigh
Love came and possessed you
Bringing sparkles to your eyes
Like a trip to heaven
Heaven is the prize
And I'm so glad I found you, yeah
You're an angel in disguise


[Chorus]
I can't help it if I wanted to
I wouldn't help it even if I could
I can't help it if I wanted to
I wouldn't help it, no
I can't help it if I wanted to
I wouldn't help it even if I could
I can't help it if I wanted to
I wouldn't help it, no

[Post-Chorus]
And I'm so glad I found you, yeah
You're an angel in disguise

[Chorus]
I can't help it if I wanted to
I wouldn't help it even if I could
I can't help it if I wanted to
I wouldn't help it, no
I can't help it if I wanted to
I wouldn't help it even if I could
I can't help it if I wanted to
I wouldn't help it, no
I can't help it if I wanted to
I wouldn't help it even if I could
I can't help it if I wanted to
Wouldn't help it, no no
I can't help it if I wanted to
I wouldn't help it even if I could
I can't help it if I wanted to
Wouldn't help it, no no no

 

 

[1番]
鏡を見ながら
私を驚かせた
私はあなたに会わずにはいられない
私の頭の中を何度も走ること
赤ん坊のように無力な
官能的変装
私はあなたを愛さずにはいられない
いつも良くなっている

[コーラス]
もしそうしたかったら、それをせずにはいられない
たとえそうすることができたとしても、僕はしないよ
もしそうしたかったら、それをせずにはいられない
でもそんなことはしないよ、ノー
もしそうしたかったら、それをせずにはいられない
たとえそうすることができたとしても、僕はしないよ
もしそうしたかったら、私はそれをせずにはいられない
でもそんなことはしないよ、ノー

[2番]
指を走らせたい
あなたがため息をついている間、そっと
愛はあなたに訪れた
キラキラを目に
天国への旅のように
天が賞す
あなたを見つけて本当によかった
あなたは、変装した天使


[コーラス]
もしそうしたかったら、それをせずにはいられない
たとえそうすることができたとしても、僕はしないよ
もしそうしたかったら、それをせずにはいられない
でもそんなことはしないよ、ノー
もしそうしたかったら、それをせずにはいられない
たとえそうすることができたとしても、僕はしないよ
もしそうしたかったら、それをせずにはいられない
でもそんなことはしないよ、ノー

[コーラス後]
あなたを見つけて本当によかった
あなたは、変装した天使

[コーラス]
もしそうしたかったら、それをせずにはいられない
たとえそうすることができたとしても、僕はしないよ
もしそうしたかったら、それをせずにはいられない
でもそんなことはしないよ、ノー
もしそうしたかったら、それをせずにはいられない
たとえそうすることができたとしても、僕はしないよ
もしそうしたかったら、それをせずにはいられない
でもそんなことはしないよ、ノー
もしそうしたかったら、それをせずにはいられない
たとえそうすることができたとしても、僕はしないよ
もしそうしたかったら、それをせずにはいられない
でもそんなことはしないよ、ノー
もしそうしたかったら、それをせずにはいられない
たとえそうすることができたとしても、僕はしないよ
もしそうしたかったら、それをせずにはいられない
僕はしないよ、ノー、ノー

 

 

 

どっちつかずに揺れ動く心情が歌詞にあらわれていますね。

 

 

 

 

Off the Wall

新品価格
¥1,600から
(2019/11/12 12:01時点)

オフ・ザ・ウォール デラックス・エディション(初仕様付期間生産限定盤)(DVD付)

新品価格
¥2,322から
(2019/11/12 12:03時点)