メランコリーⅠ型

まとまりのない人

【洋楽翻訳】Obbsession/Kylie Minogue

アイドル時代から低迷期を経て、再び花開き一時代を築いたKylie Minogueアルバム「Body Launguage」からこの曲。

 

 

 

 

[Verse 1]
Dress me up a thousand ways
You're counting down the days
'Til I fall from my pedestal
And then you can rescue me
All the world can see
You're the center of it all
We gave it our best try
But then it was goodbye
We were better off alone
But now that's all gone for you
And life is wrong for you
But I can't help that

[Chorus]
You don't need love
It's a question of obsession
So drawn to your own reflection
You want someone
Like a personal possession
To shine light on your perfection

[Verse 2]
Call me up a thousand times
You're hanging on the line
Waiting for me to react
But we've been here before
And when I closed the door
I never wanted a second act
I saw it all clearly
But you didn't hear me
Thought our love was center stage
But now that's all gone for us
And you are dangerous
And I can't help that


[Chorus]
You don't need love
It's a question of obsession
So drawn to your own reflection
You want someone
Like a personal possession
To shine light on your perfection
You don't need love
It's a question of obsession
So drawn to your own reflection
You want someone
Like a personal possession
To shine light on your perfection

[Verse 3]
Gave my heart a thousand times
And I can't count the nights
That I cried myself to sleep
But now I'm so over you
And I see what you do
Your sincerity's kinda cheap
Remember the mind games
Driving me insane
When my life was not my own
And even though you have gone
It still carries on
And I can't stop it


[Chorus]
You don't need love
It's a question of obsession
So drawn to your own reflection
You want someone
Like a personal possession
To shine light on your perfection
You don't need love
It's a question of obsession
So drawn to your own reflection
You want someone
Like a personal possession
To shine light on your perfection

[Outro]
Obsession is a dangerous state of mind
Obsession is a dangerous state of mind
Obsession is a dangerous state of mind
Obsession is a dangerous state of mind

 

[第1節]
千通りのドレスアップ
あなたは日数をカウントダウンしている
私の台座から落ちるまで
そして、あなたは私を救うことができる
すべての人が見ることができる
あなたはすべての中心
最善を尽くした
だけど、それはさよならだった
私たちは一人で過ごした方が良い
しかし、今ではそれはすべてあなたのためになくなっている
そして人生はあなたにとって間違っている
しかし、私はそれを助けることはできない

[コーラス]
あなたは愛を必要としない
それは強迫観念の問題
自分の考えに惹かれる
あなたは誰かが欲しい
個人所有のように
あなたの完璧さに光を当てる

[第2節]
何千回も電話して
あなたはロープに掛けられている
私が反応するのを待っている
しかし、私たちは前にここにいた
そしてドアを閉めたとき
私は第二幕が欲しくなかった
私はそれをすべてはっきりと見た
しかし、あなたは私を聞いていない
私たちの愛は中心舞台だと思った
しかし、今ではそれはすべてなくなっている
そして、あなたは危険
そして、私はそれを助けることができない


[コーラス]
あなたは愛を必要としない
それは強迫観念の問題
自分の考えに惹かれる
あなたは誰かが欲しい
個人所有のように
あなたの完璧さに光を当てる
あなたは愛を必要としない
それは強迫観念の問題
自分の考えに惹かれる
あなたは誰かが欲しい
個人所有のように
あなたの完璧さに光を当てる

[第3節]
私の心を千回与えた
そして、私は夜を数えられない
眠りについた
しかし、今私はあなたをとても愛している
そして、私はあなたが何をするかを見る
あなたの誠意はちょっと安い
心のゲームを覚えている
私を狂気に追いやる
私の人生が自分のものではなかったとき
そしてあなたが行ったとしても
まだ続いている
そして、私はそれを止めることはできない


[コーラス]
あなたは愛を必要としない
それは強迫観念の問題
自分の考えに惹かれる
あなたは誰かが欲しい
個人所有のように
あなたの完璧さに光を当てる
あなたは愛を必要としない
それは強迫観念の問題
自分の考えに惹かれる
あなたは誰かが欲しい
個人所有のように
あなたの完璧さに光を当てる

[アウトロ]
強迫観念は危険な心の状態
強迫観念は危険な心の状態
強迫観念は危険な心の状態
強迫観念は危険な心の状態

 

 

 

 

遊び人で人の心を考えない男と、その男を完全に振り切れない女。少々辛辣さも感じる歌詞がお気に入り。持ち上げているのか皮肉っているのか分からない感じが萌える。

 

 

Body Language

新品価格
¥1,500から
(2019/10/28 22:21時点)