メランコリーⅠ型

まとまりのない人

【洋楽翻訳】Last chance /Kylie minogue

駆け抜けるスピード感と冬の冷たい空気を感じる素敵な一曲。

 

 


[Verse 1]
Fashion and attitude
Right on the money
How 'bout an interview?
Talk to me, honey
Was just about to walk out
Turned my body right 'round
If you wanna get down
Boy, let's have a ball

[Pre-Chorus]
This is the last chance
For the first dance
Bring your body close (Bring your body close)
So if you got a minute
Then the DJ gon' play my song
The one that always turns me on

[Chorus]
Last chance
To be my baby
Last chance
The final call
Last chance
The music's playing
Last chance
To come and get that first dance
My body's talking
First dance, it's critical
Last chance
So all I'm saying
We could have a ball


[Verse 2]
Nights are for having fun
Summer's for lovin'
Sometimes we fall in love
All of a sudden
So put your arms around me
Let me feel your heartbeat
If you're feeling lucky we could have a ball

[Pre-Chorus]
This is the last chance
For the first dance
Bring your body close (Bring your body close)
So if you got a minute
Then the DJ gon' play my song
The one that always turns me on

[Chorus]
Last chance
To be my baby
Last chance
The final call
Last chance
The music's playing
Last chance
To come and get that first dance
My body's talking
First dance, it's critical
Last chance
So all I'm saying
We could have a ball
Last chance
To be my baby
Last chance
The final call
Last chance
The music's playing
Last chance
To come and get that first dance
My body's talking
First dance, it's critical
Last chance
So all I'm saying
We could have a ball


[Bridge]
Underneath the lights
Feels like you and I own the night
Let's make some magic supercalifragilistic love
I'll make you feel like there ain't no one in the room but us

[Pre-Chorus]
This is the last chance
For the first dance
Bring your body close (Bring your body close)
So if you got a minute
Then the DJ gon' play my song
The one that always turns me on

[Chorus]
Last chance
To be my baby
Last chance
The final call
Last chance
The music's playing
Last chance
To come and get that first dance
My body's talking
First dance, it's critical
Last chance
So all I'm saying
We could have a ball
Last chance
To be my baby
Last chance
The final call
Last chance
The music's playing
Last chance
To come and get that first dance
My body's talking
First dance, it's critical
Last chance
So all I'm saying
We could have a ball

 


[第1節]
ファッションと姿勢
金に糸目をつけて
インタビューはどうだ?
話してくれないか?
外に出ようとしていたところだった
体を右に回して
降りたいなら
坊や、楽しみましょう

[プレコーラス]
これが最後のチャンス
最初のダンスのために
身体を近づけて(からだを近づけて)
だから、もし時間があれば
♪ Then the DJ gon' play my song ♪
いつも私を振り向かせてくれるのは

[Chorus]
ラストチャンス
私のベイビーになるために
ラストチャンス
最後の電話
ラストチャンス
音楽の演奏
ラストチャンス
♪最初のダンスを踊りに来るために
私の体が話している
最初のダンスは、それが重要
ラストチャンス
だから私が言いたいのは
私たちは大いに楽しむ可能性があるってこと


[第2節]
夜は楽しむためにある
夏は愛のために
時には恋に落ちることもある
突然だけど
腕を私にまわして
あなたの鼓動を感じさせて
運が良ければ楽しめるかもしれない

[プレコーラス]
これが最後のチャンス
最初のダンスのために
身体を近づけて(からだを近づけて)
だから、もし時間があれば
♪ Then the DJ gon' play my song ♪
いつも私を振り向かせてくれるのは

[Chorus]
ラストチャンス
私のベイビーになるために
ラストチャンス
最後の電話
ラストチャンス
音楽の演奏
ラストチャンス
♪最初のダンスを踊りに来るために
私の体が話している
最初のダンスは、それが重要
ラストチャンス
だから私が言いたいのは
私たちは大いに楽しむ可能性があるってこと
ラストチャンス
私のベイビーになるために
ラストチャンス
最後の電話
ラストチャンス
音楽の演奏
ラストチャンス
♪最初のダンスを踊りに来るために
私の体が話している
最初のダンスは、それが重要
ラストチャンス
だから私が言いたいのは
私たちは大いに楽しむ可能性があるってこと


[ブリッジ]
ライトの下
あなたと私が夜を支配しているような気がする
魔法の素敵な愛を作ろう
俺たち以外には誰もいないように 感じさせてやる

[プレコーラス]
これが最後のチャンス
最初のダンスのために
身体を近づけて(からだを近づけて)
だから、もし時間があれば
♪ Then the DJ gon' play my song ♪
いつも私を振り向かせてくれるのは

[Chorus]
ラストチャンス
私のベイビーになるために
ラストチャンス
最後の電話
ラストチャンス
音楽の演奏
ラストチャンス
♪最初のダンスを踊りに来るために
私の体が話している
最初のダンスは、それが重要
ラストチャンス
だから私が言いたいのは
私たちは大いに楽しむ可能性があるってこと
ラストチャンス
私のベイビーになるために
ラストチャンス
最後の電話
ラストチャンス
音楽の演奏
ラストチャンス
♪最初のダンスを踊りに来るために
私の体が話している
最初のダンスは、それが重要
ラストチャンス
だから私が言いたいのは
私たちは大いに楽しむ可能性があるってこと

 

 

supercalifragilisticってすばらしいとか素敵って意味の単語なんですね。今まで聞いたことなかった、、

 
Have a ballで楽しむって意味になるのもおもしろーい。

 

 

ディスコ

新品価格
¥2,530から
(2020/12/25 15:35時点)

DISCO (Deluxe)

新品価格
¥1,800から
(2020/12/25 15:36時点)

デジタル版